I denne uge fik jeg leveret en Heidi Klum rose til højbedet som er blevet ryddet i den ene side.
Planen er jo at skulle have krydderurter i drivhuset.
Men jeg har ledt lidt efter en bestemt sort af rose til højbedet som ikke skulle blive så høj som den anden der syår der, og det er kun lykkedes mig at finde den online. Nu havde Plantetorvet så fri levering i marts, så slog jeg til.
Planten var derfor det eneste som jeg bestilte i denne omgang. Pakken kom så torsdag i kassen som kan ses på billedet og planten havde fået lidt tæv. Jeg er ikke særlig tilfreds med denne leverance og når man nu bestiller en A-klasse kvalitet i stedet for bar-rods, så forventer jeg også at den bliver leveret i nogenlunde stand.
Men desværre kom den med en knækket gren og jord tømt ud i hele kassen.
Jeg har kontaktet Plantetorvet som svarer:
Hej Carsten
Det kan være meget svært at undgå, jord falder meget let ud af potterne, rosengren med torne hænger i alt, det ser ikke ud til at de er nogen skader der giver rosen nogen form for udfordringer ifht. til fortsat vækst,- håber du kan leve med det.
Med venlig hilsen / Best regards
Plantetorvet
Jeg er nu spændt på hvordan sæsonen lader den nye rose komme til sin ret. Min erfaring i denne omgang som jeg vil dele med jer: lad være med at købe roser online, de koster det samme som i normale planteskoler, men bliver ikke pakket forsvarligt til den hårde tur de så får af fragtmanden.
Jeg havde dog rigtig fin erfaring sidste forår da vi købte et Japansk Kirsbær træ fra Plantetorvet. Her kom fragtmanden pænt med træet som var pakket forsvarligt.